Selecteer een pagina

El Arenal is onderdeel geweest van meerdere vakanties van Patricia naar Mallorca.

El Arenal (’s Arenal) – Mallorca

El Arenal (1999)

1999 was mijn eerste vakantie naar Mallorca. Mijn zus woont op Mallorca en woonde in 1999 in El Arenal, vandaar dat ik ook meteen dit mooie plaatsje kon ontdekken.

Het is wel heel erg toeristisch, dus als je van wat meer rust houdt, dan zou ik hier niet naar toe gaan. El Arenal is ook echt een plaats voor jongeren, veel disco’s, barretjes en kroegjes. Als je ’s avonds over de boulevard heen loopt, dan wordt je overal aangesproken door de zogenoemde ‘proppers’. Ze willen je allemaal hun discotheek in praten en daar krijg je dan ook cadeautjes voor, zoals bijvoorbeeld een gratis T-shirt of een drankje. Mijn zus was in die tijd ook propper, daarom wat leuke actiefoto’s van haar en wat andere ‘proppers’.

Er zijn meerdere kroegjes en barretjes dus, voor elke gegadigde is wel iets te vinden, van hardrock tot disco en weer terug.

De boulevard is genummerd qua strandhuisjes en bij huisje 6 vind je de ‘Duitse wijk’. Hier ligt de bierstraße en hier ligt ook de Duitse kroeg Oberbayern, die mannen met blauwe pakjes en pruiken hebben rondlopen die al zingend de aandacht trekken. Wel leuk gedaan!

En de boulevard is ook zeer geschikt voor het nuttigen van een heerlijke buitenmaaltijd of het leeg lurken van een glaasje Sangria.

El Arenal (2002)

In 2002 keerde ik weer terug voor een bezoek aan mijn zus op Mallorca. Ondertussen heb ik een dochtertje en een nichtje die het geweldig vinden om met een schepje en emmertje met zand te spelen. Ook daar is El Arenal geschikt voor.

El Arenal bestaat uit meerdere ringen. De eerste ring ligt aan de zee en daar vind je de duurste restaurantjes en kroegjes. Een straat achter de eerste ring ligt de tweede ring en daar wordt het al wat goedkoper. De derde ring daarachter is weer goedkoper. Het loont dus wel om soms even iets meer naar achteren te lopen om te zien of daar ook nog knusse restaurantjes liggen.

Op de rechtse foto hierboven zie je de ‘overloop’. Het regent niet vaak op Mallorca, maar als het los gaat, dan kan het nog wel eens flink los gaan. Om overstromingen te voorkomen zijn daarom ‘overloopbakken’ geplaatst. En weer zien we de Oberbeyern-mannen lopen.

De boulevard in El Arenal is erg lang, je kunt helemaal langs het strand naar Palma lopen. Dit is wel een tripje van 8,5 kilometer, maar goed, er is genoeg te zien en te winkelen langs de boulevard.

En als je moe bent, dan kun je voor 1 euro een buskaartje kopen voor een trip van Palma naar El Arenal of vice versa, ongeacht het aantal bushaltes dat je reist. Je kan er ook nog voor kiezen om een tripje te maken met paard en wagen.

’s Avonds is het ook prachtig om langs de boulevard te lopen. De lichtjes en parasolletjes zijn echt prachtig om te zien.

El Arenal (2006)

2006 zijn we vrij vroeg in het jaar in El Arenal, namelijk in maart. Het is nog best frisjes en de stranden zijn dan ook nog niet schoon gemaakt, waardoor ze er erg ruig uit zien. Voor de kinderen maakt het overigens niets uit, zand is zand.

El Arenal (2011)

In 2011 is er ook nog niet zoveel veranderd in El Arenal. De boulevard ziet er nog steeds mooi uit, zelfs in januari.

El Arenal (2012)

In 2012 ben ik ook weer in El Arenal geweest, dit keer in februari. Het heeft gesneeuwd op Mallorca, maar dat is in El Arenal niet goed te zien.

El Arenal (2013)

2013 ben ik twee keer naar El Arenal geweest. De eerste keer was in maart en de parasolletjes stonden er toen weer mooi bij!

De tweede keer was in oktober. De boulevard is in het najaar toch mooier, dan liggen de stranden er ook wat mooier bij.

El Arenal (2016)

2016 ben ik wederom meerdere keren in El Arenal geweest. Dit keer was het ook vroeg in het jaar (maart), waardoor de stranden nog erg bruin waren en vol lagen met pollen.

De zeilers waren trouwens al wel volop bezig. Mooi gezicht wel, al die zeilboten in de zee.

De stranden en de boulevard lagen er trouwens ook weer prachtig bij, net als altijd.

En het treintje reed ook alweer rond! Leuk voor als je hier met kinderen bent.

El Arenal (2017)

In 2017 ben ik in september weer van de partij. Ook nu zijn de stranden mooi schoongemaakt.

El Arenal (2018)

In 2018 was ik in mei in El Arenal. Dat is toch wel een perfecte periode. Na al die jaren ben ik er wel achter dat je het beste in mei, juni, september of oktober op Mallorca kan zijn. Dan zijn de stranden in El Arenal al schoon en dan is het weer het mooiste. Niet te warm en niet te koud. Ook zijn alle winkeltjes en restaurantjes dan gewoon lekker open. Een tip dus. El Arenal is het zeker waard, of je nu jong of oud bent.

El Arenal (2022)

In de jaren 2020 t/m begin 2022 konden we door covid-19 helaas niet naar mijn zus. Gelukkig kon dit eind 2022 weer wel. Het was inmiddels alweer 4 jaar geleden dat we er waren.

Treintje

In 2022 hebben we ook voor het eerst een ritje gemaakt in het rode treintje dat we al jarenlang hadden zien rijden. Dat was ook een leuke ervaring! Het zit voor geen meter, maar het is wel geinig en het kost ook maar € 4,50 per persoon. Dan mag je zelf weten hoe lang je er in zit.

Mallorca - El Arenal - Treintje

Hieronder zie je een kaart van de route die het treintje rijdt.

Mallorca - El Arenal - Route van het treintje

Flip Flop Bar

Dit jaar werkt mijn zus bij de Flip Flop bar. Het ziet er gezellig uit, maar het is voornamelijk een bar om iets te drinken.

Mallorca - El Arenal - Flip Flop Bar

Restaurant Del Sol

Het diner nuttigen we deze vakantie bij Del Sol. Daar kun je heerlijke tapas eten met een prachtig uitzicht over het strand.

Mallorca - El Arenal - Dineren bij del Sol

Hier zijn we ook getuigen van een prachtige zonsondergang!

Mallorca - El Arenal - Zonsondergang

Strand

Ook dit jaar hebben we een relaxte stranddag gepakt om lekker tot rust te komen en ook nog een beetje bruin te worden.

El Arenal - Strand

Iets later in de week zitten we weer aan het begin van de boulevard met het uitzicht op het strand. Ook die dag zien we een mooie zonsondergang.